Gå till huvudinnehåll

Kundwebben fungerar med Microsoft Edge

Från och med den 6 april kan Kundwebben användas med webbläsaren Microsoft Edge. Se viktig information nedan om vilka förberedelser du behöver göra.

För att använda Kundwebben med Microsoft Edge behöver du byta programvara till din e-legitimation samt installera/aktivera ett tillägg i webbläsaren. ISP skickar ut en ny programvara, Net Id Client, till alla användare den 5 april.

 

Uppdatering 7 april: Den nya programvaran finns nu att ladda ner inne Kundwebben. Du måste logga in för att hämta den. 

 

Installera ny programvara Net Id Client

Du måste installera den nya programvaran. Börja med att avinstallera befintlig Net Id-programvara från din dator. 

 

Hämta/aktivera tillägg i Microsoft Edge

Microsoft Edge behöver ett tillägg till Net Id Client. Tillägget bör hämtas automatiskt och i så fall behöver du bara se till att det är aktiverat. Annars kan det hämtas via Microsofts sida för tillägg. Hämta den senaste versionen av tillägget.

 

När tillägget är hämtat och aktiverat ange https://kundwebb.isp.se eller På alla webbplatser under Webbplatsåtkomst i tillägget.

 

När måste jag byta?

Alla användare av Kundwebben bör gå över till Microsoft Edge senast den 31 maj 2022.

 

Frågor och support

Ta i första hand hjälp av din interna IT-support för ovanstående åtgärder. Om du har ytterligare frågor, kontakta oss på it@isp.se.

Telias e-legitimation

Instruktionen ovan förutsätter att du sedan tidigare har Telias e-legitimation, vilket krävs för användning av Kundwebben.

Tekniska krav

Kontakta oss

Vill du komma i kontakt med oss kan du skicka ett e-post till: