Gå till huvudinnehåll

Tekniska krav

Observera, nedan information gäller enbart för befintliga användare av Kundwebben. Inga nya organisationer eller användare kan förnärvarande anslutas till Kundwebben. Läs mer här

 

För att använda Kundwebben måste du antingen använda Microsoft Edge eller Google Chrome som webbläsare.

 

Följande krävs:

 

  • PC med Windows 10/11.
  • E-legitimation från Telia, med en valfri kompatibel kortläsare. Obs, det är ej längre möjligt att beställa e-legitimation från Telia. 
  • Programvara Net iD Client (version 1.1.5), tillhandhålls av ISP.
  • Webbläsare med aktiverat tillägg (version 1.2.0.0) för Net iD Client. Tillägget bör hämtas automatiskt vid installation av programvaran, om det inte sker går tillägget att ladda ner. 
    • Microsoft Edge: Tillägget finns att hämta här.
    • Google Chrome: Tillägget finns att hämta här.

 

Vissa organisationer använder sig av Net iD Enterprise sedan tidigare. Observera att det i dessa fall inte går att ha både Net iD Enterprise och Net iD Client installerade samtidigt.

 

Aktivera Microsoft Edge Internet Explorer-mode och öppna kundwebben i det läget. När detta görs nyttjas Net iD Enterprise istället för Net iD Client och inget webbläsartillägg behövs. Vi tillhandahåller tyvärr ej installationsfil för Net iD Enterprise.

 

Testa den tekniska lösningen

Om du använder Net iD Client kan du testa lösningen via Net Id-leverantörens webbplats:

Testa Net Id Client hos Pointsharp (nytt fönster)

 

Kontakta oss

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.