Gå till huvudinnehåll

Tekniska krav

Det finns tre olika tekniska lösningar för att använda Kundwebben. ISP rekommenderar i första hand någon av de två första alternativen. 

 

Användning med Microsoft Edge

  • PC med Windows 10 eller senare.
  • E-legitimation från Telia, med en valfri kompatibel kortläsare.
  • Programvara Net Id Client, tillhandhålls av ISP.
  • Webbläsare Microsoft Edge med aktiverat/inställt tillägg för Net Id Client. Tillägget finns att hämta här.

 

Användning med Google Chrome

  • PC med Windows 10 eller senare.
  • E-legitimation från Telia, med en valfri kompatibel kortläsare.
  • Programvara Net Id Client, tillhandhålls av ISP.
  • Webbläsare Google Chrome med aktiverat/inställt tillägg för Net Id Client. Tillägget finns att hämta här.

 

Alternativ användning med Microsoft Edge

  • PC med Windows 10 eller senare.
  • E-legitimation och programvara Net Id Enterprise från Telia, med en valfri kompatibel kortläsare.
  • Webbläsare Microsoft Edge med Internet Explorer-läge aktiverat.

 

Den alternativa lösningen kan fungera för användare som har problem med Net Id Client, beroende på utformningen av den egna IT-miljön.

 

Observera att du inte kan ha både Net Id Enterprise och Net Id Client installerade samtidigt.

 

Testa den tekniska lösningen

Om du använder Net Id Client kan du testa lösningen via Net Id-leverantörens webbplats:

 

Testa Net Id Client hos Pointsharp (nytt fönster)

 

Beställa e-legitimation

Du beställer e-legitimationen hos Telia. 

 

Beställningsblankett för e-legitimation hos Telia (nytt fönster)

 

Kontakta oss

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.