Gå till huvudinnehåll

Tekniska krav

För att använda Kundwebben krävs en del förberedelser. Endast webbläsarna Microsoft Edge och Google Chrome stöds.

 

Följande krävs:

 

  • PC med Windows 10/11.
  • E-legitimation från Telia, med en valfri kompatibel kortläsare.
  • Programvara Net iD Client (version 1.1.5), tillhandhålls av ISP.
  • Webbläsare med aktiverat tillägg (version 1.2.0.0) för Net iD Client. Tillägget bör hämtas automatiskt vid installation av programvaran, om det inte sker går tillägget att ladda ner. 
    • Microsoft Edge: Tillägget finns att hämta här.
    • Google Chrome: Tillägget finns att hämta här.

 

Vissa organisationer använder sig av Net iD Enterprise sedan tidigare. Observera att det i dessa fall inte går att ha både Net iD Enterprise och Net iD Client installerade samtidigt.

 

Aktivera Microsoft Edge Internet Explorer-mode och öppna kundwebben i det läget. När detta görs nyttjas Net iD Enterprise istället för Net iD Client och inget webbläsartillägg behövs. Vi tillhandahåller tyvärr ej installationsfil för Net iD Enterprise.

 

Testa den tekniska lösningen

Om du använder Net iD Client kan du testa lösningen via Net Id-leverantörens webbplats:

Testa Net Id Client hos Pointsharp (nytt fönster)

 

Beställa e-legitimation

Du beställer e-legitimationen hos Telia. 

 

Beställningsblankett för e-legitimation hos Telia (nytt fönster)

 

Kontakta oss

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.