Kommunikation i ärenden

Viktigt att tänka på vid kommunikation i pågående ärenden, vad som gäller för avslutade ärenden och användning av funktionen Övrigt meddelande.

 

Kommunikation i pågående ärenden

Kommunikation som berör ett pågående ärende ska alltid ske i det aktuella ärendet. För att kommunicera i ett pågående ärende, sök fram ärendet under Sök ärende, välj sedan Visa och klicka därefter på Skicka meddelande i ärendet. Detta gäller alla ärendetyper utom Övrigt meddelande, som inte är en ärendetyp.

 

Kommunikation i avslutade ärenden

När ett ärende är avslutat så går det inte att fortsätta kommunicera i ärendet. Skapa istället ett meddelande under Övriga ärenden, sedan Övrigt meddelande. 

 

Övrigt meddelande

Under Övriga ärenden kan du välja Övrigt meddelande. Detta är ingen ärendetyp utan skickas endast in som ett meddelande till ISP.

 

Om ISP bedömer att meddelandet är ett ärenden startas ett ärende upp i vårt interna system och kopplas till ert företag i Kundwebben. Därefter fungerar det på samma sätt som andra ärenden i Kundwebben.

 

Om ISP bedömer att meddelandet tillhör ett pågående ärende kopplas det till detta ärende, och om ISP bedömer att det inte är ett ärende så får ni svar på annat sätt, via e-post eller telefon.

 

Meddelanden som skickas in som Övrigt meddelande sparas under en egen flik i Kundwebben och kan kvitteras efter att ett ärende startats eller efter svar från ISP.

 

Observera att kommunikation i ett pågående ärende ska göras i det aktuella ärendet.