Sök och komplettera ärende

Du kan söka fram och komplettera pågående ärenden.

 

Sök ärende

För att söka fram och komplettera ett pågående ärende som du har skickat in klicka på Sök ärende i menyn. Undantag gäller om du skickar in ett övrigt meddelande, som sparas under fliken Övriga meddelanden i väntan på återkoppling.

 

Under Sök ärende kan du söka på olika kriterier. Lämnar du alla fält tomma, utom Företag som måste väljas, så listas alla ärenden. Det går även att söka på del av diarienumret, exempelvis 2011* eller 2011-5.3*, om fullständigt diarienummer är obekant. Observera att sökningar utan filtrering kan ta lite tid beroende på hur många ärenden som finns kopplat till ert konto i Kundwebben.

 

Visa ärende

När du har fått fram en lista över ärenden kan du titta på ärendet genom att klicka på Visa. Här ser du övergripande information, såsom diarienummer och status på ärendet, samt en lista med kommunikation i ärendet mellan ditt företag och ISP.

 

Klicka på Visa för att titta på en specifik kommunikationspost i listan. För att titta på något dokument klickar du på Öppna.

 

Skapa meddelande

Klicka på Skapa meddelande i ärendet för att skicka ett meddelande till ISP. Du kan samtidigt bifoga en bilaga. Observera att du inte ser det nyskapade meddelandet direkt när du går tillbaka till ärendet, utan du måste gå tillbaka till ärendelistan och där välja att visa ärendet igen.