Lägga till/ta bort användare för redan ansluten organisation
Observera att vi för närvarande enbart kan lägga till nya användare i Kundwebben om organisationen redan är ansluten till Kundwebben, och att man i dagsläget enbart kan använda Kundwebben om man har ett ID-kort från Telia.
Vi kommer införa inloggning med ID-kort från Skatteverket och inloggning med BankID eftersom att Telia inte längre utfärdar ID-kort, läs mer här.
Användare anges i samband med att ni ansluter till Kundwebben. Om du i efterhand vill lägga till eller ta bort användare, eller justera befintliga kontaktuppgifter, ska detta anmälas via Kundwebbens funktion Hantera användare.
Ta bort användare
För att ta bort en användare behöver vi få ett meddelande via Kundwebben, via funktionen Hantera användare, med nedan uppgifter:
- namn
- vilket eller vilka konton/organisationer användaren ska tas bort från.
Lägga till användare
För att lägga till användare för en redan anslutet organisation behöver vi få ett meddelande via Kundwebben, via funktionen Hantera användare, med nedan uppgifter:
- namn
- personnummer
- telefonnummer
- e-postadress
- vilket eller vilka konton/organisationer användaren ska läggas till på
Bekräftelse och instruktioner för att komma igång
ISP skickar en bekräftelse via e-post när en användare är tillagd eller borttagen. Om användare har lagts till innehåller bekräftelsen innehåller instruktioner till den nya användaren för hur den kommer igång med Kundwebben.
Kontakta IT-supporten
Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.
it@isp.se