Ärendetyper
I Kundwebben finns ett antal ärendetyper att starta.
Fördefinierade ärendetyper
Ett 20-tal ärendetyper består av fem eller fler steg. Övriga ärendetyper består av fyra steg. Här kan du skicka in ansökningar, deklarationer, underrättelser med mera.
Om ditt ärende inte finns i listan kan du alltid använda funktionen Övrigt meddelande för att skicka in ditt ärende. Använd då gärna en blankett i blankettbanken som underlag.
Övrigt meddelande
Under Övriga ärenden eller Övrigt meddelande kan du välja funktionen Övrigt meddelande. Detta är ingen ärendetyp utan skickas endast in som ett meddelande till ISP. Du kan använda funktionen för att skicka in olika slags frågor, signerade blanketter eller annat underlag som ISP behöver.
Om ISP bedömer att meddelandet ska vara ett ärende startar ISP:s registratur upp ärendet i vårt interna system och kopplar till aktuell organisations konto i Kundwebben. Därefter fungerar det på samma sätt som ett vanligt ärende i Kundwebben.
Om ISP bedömer att meddelandet inte ska vara ärende så får du svar via e-post eller telefon.
Meddelanden som skickas in som ett övrigt meddelande sparas under fliken Historik meddelande och kan där kvitteras efter att ett ärende startats eller efter svar.
Skicka meddelande i ett pågående ärende
Observera att om du vill komplettera ett pågående ärende ska du alltid göra detta via det startade ärendet. På det sättet kommer kompletteringen direkt in i aktuellt ärende. Se Sök och komplettera ärende för mer information.
Kontakta IT-supporten
Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.
it@isp.se