Gå till huvudinnehåll

Kommunikation i ärenden

Viktigt att tänka på vid kommunikation i pågående ärenden, vad som gäller för avslutade ärenden och användning av funktionen Övrigt meddelande.

 

Kommunikation i pågående ärenden

Kommunikation som berör ett pågående ärende ska alltid ske i det aktuella ärendet. För att kommunicera i ett pågående ärende, sök fram ärendet under Sök ärende, välj sedan Visa och klicka därefter på Skicka meddelande i ärendet. Detta gäller alla ärendetyper utom Övrigt meddelande, som inte är en ärendetyp.

 

Kommunikation i avslutade ärenden

När ett ärende är avslutat så går det inte att fortsätta kommunicera i ärendet. Skapa istället ett meddelande under Övriga ärenden eller Övrigt meddelande.

 

Övrigt meddelande

Under Övriga ärenden eller Övrigt meddelande kan du välja Övrigt meddelande. Detta är ingen ärendetyp utan skickas endast in som ett meddelande till ISP.

 

Om ISP bedömer att meddelandet behöver vara ett eget ärende startar registraturet upp ett ärende i vårt interna system och kopplar ärendet till organisationens konto i Kundwebben. Därefter fungerar det på samma sätt som andra ärenden i Kundwebben.

 

Om ISP bedömer att meddelandet tillhör ett pågående ärende kopplas meddelandet till det ärendet, och om ISP bedömer att det inte är ett ärende så får du svar på annat sätt, via e-post eller telefon.

 

Meddelanden som skickas in via denna funktion sparas under Historik meddelanden i Kundwebben och kan kvitteras efter att ISP har startat ett ärende eller efter svar från ISP.

 

Observera att kommunikation i ett pågående ärende ska göras i det aktuella ärendet.

 

Kontakta IT-supporten

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.