Gå till huvudinnehåll

Lägga till/ta bort användare

Observera att vi för närvarande enbart kan lägga till nya användare i Kundwebben om organisationen redan är ansluten till Kundwebben och den nya användaren sedan tidigare har Telia e-legitimation. Detta eftersom att Telia inte längre utfärdar e-legitimation, läs mer här.

 

Användare anges i samband med att ni ansluter till Kundwebben. Om du i efterhand vill lägga till eller ta bort användare, eller justera befintliga kontaktuppgifter, ska detta anmälas via Kundwebbens funktion Hantera användare.

 

Ta bort användare

För att ta bort en användare behöver vi få ett meddelande via Kundwebben med nedan uppgifter:

  • namn
  • vilket eller vilka konton/organisationer användaren ska tas bort från.

 

Lägga till användare - enbart om den nya användaren redan har Telia e-legitimation

För att lägga till en användare behöver vi få ett meddelande via Kundwebben med nedan uppgifter:

  • namn
  • personnummer
  • telefonnummer
  • e-postadress
  • vilket eller vilka konton/organisationer användaren ska läggas till på

 

Bekräftelse

ISP skickar en bekräftelse via e-post när en användare är tillagd eller borttagen. Bekräftelsen skickas inom tre arbetsdagar till den som gjorde anmälan.

Kontakta IT-supporten

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.