Gå till huvudinnehåll

Lägga till/ta bort användare för redan ansluten organisation

Här finns information om hur en organisation lägger till eller tar bort användare från Kundwebben.

Användare anges i samband med att man ansluter till Kundwebben. Om organisationen i efterhand vill lägga till eller ta bort användare, eller justera befintliga kontaktuppgifter, ska detta anmälas via Kundwebbens funktion Hantera användare.

 

Ta bort användare

För att ta bort en användare behöver vi få ett meddelande via Kundwebben, via funktionen Hantera användare, med nedan uppgifter:

  • namn och personnummer
  • vilket eller vilka konton/organisationer användaren ska tas bort från.

 

Lägga till användare 

För att lägga till användare för en redan anslutet organisation behöver vi få ett meddelande via Kundwebben, via funktionen Hantera användare, med nedan uppgifter:

  • namn
  • personnummer
  • telefonnummer
  • e-postadress
  • vilket eller vilka konton/organisationer användaren ska läggas till på

 

Nya användare behöver ha ett ID-kort/e-legitimation från Skatteverket för inloggning och signering i Kundwebben. Läs om hur man ansöker om Skatteverkets ID-kort på deras hemsida.

 

Bekräftelse och instruktioner för att komma igång

ISP skickar en bekräftelse via e-post när en användare är tillagd eller borttagen. Om användare har lagts till innehåller bekräftelsen instruktioner till den nya användaren för hur den kommer igång med Kundwebben, inklusive programvaran Net iD Client. 

Kontakta IT-supporten

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.