Gå till huvudinnehåll

Sök och komplettera ärende

Du kan komplettera pågående ärenden med ytterligare information.

 

Sök ärende

För att söka fram och komplettera ett pågående ärende som du har skickat in eller som ISP har startat, klicka på Sök ärende i menyn. 

 

Du kan söka på olika kriterier. Lämnar du alla fält tomma, utom Företag som måste väljas, så listas alla ärenden. Observera att sökningar utan filtrering kan ta lite tid beroende på hur många ärenden som finns kopplat till aktuell organisations konto i Kundwebben.

 

Söka på diarienummer

Det går att söka på hela eller del av diarienumret, i fältet ISP diarienr. För att söka på en del av diarienumret räcker det med årtal, eller årtal och ärendetyp, tillsammans med asterisk, exempelvis 2011* eller 2015-5.3*.

 

Söka på initiativtagare

Det går att söka på din organisations initiativtagare till ett ärende. Enklaste sättet är att ange ett förnamn eller efternamn tillsammans med asterisker, exempelvis *Förnamn* eller *Efternamn*, i fältet Initiativtagare

 

Visa ärende

När du har fått fram en lista över ärenden kan du titta på ärendet genom att klicka på Visa. Här ser du övergripande information, såsom diarienummer och status på ärendet, samt en lista med kommunikation i ärendet mellan din organisation och ISP.

 

Klicka på Visa för att titta på en specifik post i listan. För att titta på ett dokument klickar du på Öppna.

 

Skapa meddelande

Klicka på Skapa meddelande i ärendet för att skicka ett meddelande i ärendet till ISP. Du kan samtidigt bifoga en eller flera bilagor. Observera att du inte ser det nyskapade meddelandet direkt om du går tillbaka till ärendet, utan du måste gå tillbaka till ärendelistan och där välja att visa ärendet igen.

Kontakta IT-supporten

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.