Gå till huvudinnehåll

Byt teknisk lösning till e-legitimationen

Sedan den 6 april respektive 6 september kan Kundwebben användas med webbläsarna Microsoft Edge och Google Chrome genom byte av teknisk lösning till din e-legitimation.

Nedan följer en beskrivning av hur bytet går till. För att genomföra bytet behöver du antagligen ta hjälp av din interna IT-support.

 

Byta teknisk lösning

För att byta teknisk lösning till din e-legitimation behöver du göra följande:

  • Installera ny programvara Net Id Client.
  • Hämta ett tillägg för vald webbläsare.
  • Aktivera och ställa in tillägget.

 

Installera ny programvara Net Id Client

Den nya programvaran finns att ladda ner via Kundwebbens huvudmeny. Avinstallera sedan befintlig Net Id-programvara från din dator. Installera därefter Net Id Client.

 

Hämta ett tillägg till vald webbläsare

Vald webbläsare behöver ett tillägg till Net Id Client för att signeringen ska fungera. Vanligen hämtas tillägget automatiskt, annars kan det hämtas via webbläsarens webbsida för tillägg. Hämta version 1.0.3.0 av tillägget.

 

Aktivera och ställa in tillägget

När tillägget är hämtat se till att det är aktiverat genom att klicka på aktiveringsknappen i övre högra hörnet. Ange också https://kundwebb.isp.se eller På alla webbplatser under Webbplatsåtkomst i tillägget.

 

När måste jag byta?

Internet Explorer, som tidigare behövts för Kundwebben, slutade supporteras den 15 juni 2022. Alla användare bör därför gå över till användning via Microsoft Edge eller Google Chrome så fort som möjligt. 

 

Frågor och support

Om du får problem med teknikbytet kontakta den tekniska supporten på it@isp.se.

 

Kontakta oss

Vill du komma i kontakt med oss kan du skicka ett e-post till: