Gå till huvudinnehåll

Spara och använd utkast

Här finns information om hur du sparar ärenden som utkast och hur du kan använda utkast.

 

Spara utkast

Om du har påbörjat ett ärende kan du spara det i Kundwebben för att fortsätta arbeta vidare med det vid ett senare tillfälle. 

 

Söka fram sparat utkast

Om du har sparat ett ärende som utkast kan du söka fram utkastet under Sök utkast i menyn. Du filtrerar på samma sätt som i den vanliga sökfunktionen.

 

Visa och redigera utkast

Vill du skapa ett nytt ärende utifrån ett utkast klickar du på Visa. Då kommer du in i ärendets första steg och kan gå igenom vilken information som är ifylld samt ändra vid behov. På detta sätt slipper du börja från början med ärenden som är lika eller ofta återkommande. Sparfunktionen används också för att informationen inte ska gå förlorad under arbetets gång eller vid längre inaktivitet i verktyget.

 

Rensning av utkast

Ett utkast sparas i 12 månader innan det rensas från utkastlistan. Du kan själv välja att radera ett utkast tidigare om du vill. 

Kontakta IT-supporten

Har du tekniska frågor om Kundwebben eller vill föreslå en förbättring, kontakta IT-supporten.